Onderweg in Tassie

13 december 2015 - Springvale, Australië

Port Arthur was zeer indrukwekkend, door een gids rondgeleid, een kleine cruise rond de baai gemaakt en daarna zelf de historie geproefd van een bijzonder stukje Tasmania. De volgende dag naar Coles Bay gereden, bijzonder mooie route. Vandaag, zondag, eerst even naar onze eigen baai gewandeld. We kijken vanaf ons plekje naar de baai maar eenmaal beneden (2 min lopen) zie je pas de echte schoonheid er van. Heel bijzonder,  links ruige rotspartijen en rechts witte zandstranden. Prachtig. Daarna zijn we naar Wineglass Bay gegaan. Mooie wandeling up hill en een uitzicht, wauw! Super mooi! 

Daarna een zeer bochtige en steile weg naar Cape Tourville. Een bijzonder mooi plekje vanwaar je de ruige kusten kon zien. Heel lang gespot of we de walvissen zouden zien, maar helaas. Ze waren allemaaal ergens anders feest aan het vieren, denk ik.

Vanavond bij ons in de baai gegeten, heerlijke blue eye fish gehad (catch of the day) al kon ik z'n blauwe ogen niet meer vinden.  Wat Har had, hebben we het maar niet over. 

Terug bij de camper bleken we nieuwe buren te hebben, een gezin uit Sydney. Leuk te horen dat ze net zo onder de indruk zijn van Tassie als wij. Ook al hebben ze ooit Europa in 4 weken gedaan.... Zelfs Schotland in een dag....

Nu gaat de zon onder, maar ff kijken of we daar nog iets romatisch van kunnen maken...

Foto’s

2 Reacties

  1. Hermien:
    13 december 2015
    Wat een prachtige reis! Mbv google maps reizen we met jullie mee. Geheimzinnig hoor, dat eten van Harry. Wordt vast de volgende keer bij de eetclub geserveerd. Wij wensen jullie veel romantische momenten.
  2. Monique:
    14 december 2015
    Prachtig verhaal, glamorous pictures :-)).
    Zolang Harry geen buikpijn van het eten heeft, is het goed :-))