Launceston
15 december 2015 - Launceston, Australië
Maandag 14 december vertrokken uit Coles Bay en via Campbell Town en Perth, doorgereden naar Launceston. De 2e stad van Tasmania. Gelegen aan de Tamar river, een stad met vele heuvels. Gisteren hebben we even wat rondgeslingerd in de stad en hier en daar wat gekoekeloerd, maar verder niet erg actief.
Vandaag de wandelschoenen aan en de Cataract Gorge gelopen. Het bijzondere is dat het tegen/in de stad ligt. Maar wanneer je de eerste bocht om bent, waan je je in een verre jungle. Na alle ontberingen te hebben doorstaan, en terug aan het begin, zagen we aan de andere kant van de rivier een ander leuk paadje. Weliswaar steil en glad, bleek later aangegeven - very steep and only for hikers- te zijn. Maar ja, als je eenmaal begint, maak je het ook af. Dus wij naar boven, again. Was een mooi pad, bestaande uit gele klei en dikke stenen. Bij een tweesprong voor links gekozen en even later stonden we ineens weer in de stad. Weliswaar de bovenstad. Holy macaroni, very steep moesten we toen naar beneden! Eenmaal beneden onszelf maar op een drankje en een hapje op het terras getrakteerd.
Nu even relax en vanavond gaan we eten bij Still Water, een tip die we hebben gekregen. Morgen op naar Cradle Mountain!
Foto’s
3 Reacties
-
Theo:15 december 2015en dan zeggen ze dat avontuur niet meer bestaat!
-
Paula:15 december 2015Wie zegt dat?
-
Theo:15 december 2015Ze!

