Hobart

21 december 2015 - Hobart, Australië

Vandaag maandag 21 december naar Mona in Hobart geweest. Mona is het Museum for Old and New Art. Bijzonder! Met de ferry 20 minuten scheuren over Hobart's wateren, mooie view's though. Dan kom je bij Mona aan, apart gebouw. Binnen hebben we alles geleerd over Gilbert and George. Bijzonder stel artiesten, hadden de "main floor", met een doorsnee van hun hele oeuvre. Ze gaven zich helemaal bloot (:). 

Verder nog vele bijzondere werken, een must als je Hobart bezoekt. Terug met de boot zijn we wat wezen drinken bij The Glass House. Mooie plekje aan het water, met mooie view. En wat bleek, een goede kaart met Japanse gerechten. Dus maar blijven zitten om lekker te eten. Top was het!

Daarna terug naar ons huis op wielen, morgen gaan we de rest van Hobart bekijken, het zag er al goed uit! Nog efkes, dan weer naar Sydney!

Wij hebben topweer maar we horen dat jullie ook nieuwe records zetten, fijn als we terugkomen en het is niet zoooo koud.

6 Reacties

  1. Bella en Starry:
    21 december 2015
    Het is hier dan wel 11 graden om half 10 's avonds, maar de buuv moest ons net uit de boom vissen met windkracht 7. We blijven nu maar even binnen.
  2. Hermien:
    21 december 2015
    Nog ff wat cultuur na al die natuur. Goed hoor. Interessante tentoonstelling bij Mona.... Veel plezier nog in Hobart!
  3. Koert:
    21 december 2015
    Ziet er heeerlijk uit hoor. Heeft Har z'n geroemde maar hier nooit aangetroffen soft shell crab kunnen bemachtigen?? Wat vliegt de tijd nietwaar.
  4. Paula:
    22 december 2015
    Lieve Bella en Starry,
    Je moeten ook niet zo laat buiten zijn, dat zeggen we toch altijd al! Tja, als de kat van huis is.......
  5. Paula:
    22 december 2015
    Hoi Koert,
    Har heeft al in de eerste dagen van z'n soft shell crab gesmuld. Ook T&R weten dat hij dat zoooo lekker vindt.
    Time flies when you're having fun!
  6. Bella en Starry:
    22 december 2015
    We moeten even dankjewel zeggen namens de buuv voor de very australian kerstkaart! Madelon wil postzegels gaan verzamelen, dus ze valt met haar neus in de boter met dit Australische exemplaar! Tot over een weekje. En geen dag langer!