NP Mount Field

21 december 2015 - Hobart, Australië

Zondag 20 december vroeg vertrokken richting National Park Mount Field. Een hele mooie route door bergen en prairieland. Grote ranches, koeien, schapen, weids landschap. Via Wayatinah, waar we even door zijn gereden vanwege de mooie naam. Aldaar was een 1st street, een 2st street en een 3rd street. Heel spannend!

Door via Ouse, Hamilton, Gretna en Bushy Park kwamen we aan in het NP. Een heel andere vegetatie weer, jungle, boomvarens, warm, vogelbekdieren, vuurvliegjes, skippys en possems.Prachtige plek gekozen in het bos. Geinstalleerd en een wandeling gemaakt naar de Russel Falls. Gezien de droge tijd niet  zo veel water, maar toch heel erg mooi. Via het bos door naar de Horseshoe Falls en de Tall Tree Walk gelopen. Tall Tree zijn idd heel Tall. Ze blijven maar groeien (was een van 96 meter) totdat ze op een gegeven moment omvallen. Daarmee krijg je dus een bijzonder bos. Uit de oude bomen groeien weer nieuwe en zo gaat het door.

's Avonds in het donker met de buurman (je bent heeeeel ver weg en wat staat er naast je, idd Nederlanders!) veel beesten gespot. Het was een gewemel van verschillende soorten Skippys, possems, en ondefinieerbare beesten. Ze liepen vlak langs ons, waren in het geheel niet bang zolang je rustig bleef. We hoorden een schreeuw vanuit het bos, en hoopten nog een Devil te spotten, maar helaas.

Vandaag, Wouter's verjaardag, zijn we aangekomen in Hobart. Onze laatste dagen in Tasmania. Maar eerst nog genieten van alles hier! 

Foto’s

4 Reacties

  1. Ankie:
    21 december 2015
    Gefeliciteerd met Wouter. Wat een mooie verhalen over Tasmanië en een heerlijke plek om te wandelen. Geniet er nog maar even lekker van.
  2. Bella en Starry:
    21 december 2015
    Wat ik wel erg bijzonder vind, zijn al die spannende verhalen over enge/intrigerende beesten ZONDER foto's. We geloven jullie natuurlijk op jullie mooie blauwe ogen, maar enige onderbouwing in de vorm van foto's zou best leuk zijn...
  3. Paula:
    22 december 2015
    Lieve Bella en Starry en buuvpoezenverzorgster,
    Mss moeten jullie iets beter op het blog kijken, is wel moeilijk natuurlijk al die knopjes, maar er staan al heel veel foto's op hoor!
  4. Ina:
    22 december 2015
    Hoi Harry en Paula, gefeliciteerd met Wouter. De reis verloopt nog steeds geheel naar wens , lees ik :) leuke verhalen en prachtige foto,s. Tot de volgende ronde kus kus